בדיקת רקע – השקט הנפשי שלכם

עובד לארגון? שותף לעסקים? מתקשרים עם חברה אחרת?
בן/בת זוג חדש? מטפלת חדשה? שוכר לדירה?
רוצים לדעת, מי האדם עמו אתם הולכים להתקשר, ברמה האישית או העסקית?

בדיקת רקע, היא כלי מקצועי ומהימן, בכדי להכיר את האדם/חברה עמם אתם הולכים להתקשר. הבדיקה, מתייחסת לבחינת עובדות הנוגעות לעברם ו/או התנהלותם ובכך עוזרת לכם בתהליך קבלת ההחלטות, באם להתקשר עמם, בפן הפרטי או העסקי.
בפן העסקי, תעסוקתי, בדיקות רקע מקצועיות ויסודיות, מקטינות את הסיכון להתקשר עם אדם "שלילי" ובכך למנוע נזק עתידי, תדמיתי או כלכלי.
בפן הפרטי, בדיקת רקע יכולה למנוע מקרים של התחזות או קשר עם אדם, לא רצוי ולמנוע עוגמת נפש גדולה ובמקרים רבים אף נזק כלכלי.
תוכלו לקבל תשובות, כמעט על כל מה שרציתם לדעת על האדם, מצבו הכלכלי, רקע תעסוקתי, מעורבות בפלילים ועוד.

אז מה היא אם כן, בדיקת רקע ומה מטרתה?

בדיקת רקע הינה תהליך של איסוף מידע לגבי אדם או ארגון, הנעשית על פי חוק. המידע הנאסף יתייחס ל: מסמכים, רשומות פרטיות, עבר פלילי, עבר תעסוקתי, דו"חות כספיים (במידה ומדובר בארגון), בדיקת רישיונות (נהיגה/אחזקת נשק ועוד), תעודות אקדמיות, המלצות, ראיונות עם מכרים של אותו אדם ועוד.
למי מיועדות בדיקות הרקע?

שוק התעסוקה

מטרת בדיקת הרקע, היא מגוונת והמידע הנדרש תלוי במזמין הבדיקה. סמנכ"לים, מנהלות משאבי אנוש, מנהלי תפעול, רכש ועוד הם המשתמשים העיקריים בבדיקות רקע. הצורך בבדיקת רקע הינו חלק מתהליך הגיוס או העסקה, שותפות עסקית, גיוס קבלני משנה ועוד וזאת במטרה להיעזר במידע, שמתקבל מבדיקת הרקע, כדי לקבל החלטות שקולות.
קיימות בדיקות נוספות, שניתן להשתמש בהן, כמו מבדקי מהימנות ממוחשבים, בדיקת פוליגרף, ריאיון ותשאול פרונטלי, השימוש בכלים השונים תלוי בצורכי הארגון ובהתאם לרגישות התפקיד אליו מיועדים המועמדים .

מגזר עסקי

שימוש נוסף בבדיקת רקע במגזר העסקי, הינו כאשר הנכם רוצים לדעת אם להיכנס לשותפות ו/או שיתוף פעולה עם אדם אחר, להצטרף לקבוצת רכישה, לרכוש נכס מקבלן ועוד. בדיקות הרקע יכללו רקע עסקי, רקע כלכלי, רקע משפטי, חובות, דירוג אשראי, עסקאות שבוצעו בעבר, קשרים עסקיים, קשר לגורמים עברייניים, פרסומים בתקשורת ועוד. מידע כזה הינו גורם קריטי בקבלת ההחלטות שלכם. ההחלטה ע"ב נתונים חלקיים או שגויים יכולה להיות הרת גורל.

מגזר פרטי

במישור הפרטי, מומלץ לבצע בדיקת רקע, הקשורה לנושאים משפחתיים. לא אחת קורה, שאדם בעל עבר "בעייתי" נכנס למשפחה שלכם ללא ידיעתכם, למשל בן/בת זוג שמצטרפים למשפחה. נתקלנו במקרים של מתחזים ומקרים בהם בן/בת זוג חדש גנב כספים, תכשיטים, ביקש הלוואות, סיבך משפחות עם שוק האפור וגורמים עבריינים. בדיקת רקע במקרים כאלה תספק לכם מידע מי הבן/בת זוג שלכם או של ילדיכם, הרקע שלו, עבר פלילי, מקצוע, מקומות תעסוקה, חובות כספיים ועוד. שימוש נוסף בבדיקת רקע במגזר הפרטי הינו לבעלי דירות המשכירים את הנכס שלהם. לפני חתימת החוזה, רצוי שתדעו מי האדם אשר אתם עומדים להשכיר לו את הנכס וזאת בכדי למנוע החדרת גורם שלילי לבית שלכם כמו אדם עם חובות כספיים, קשר לגורמים עברייניים, עבר פלילי ועוד. באמצעות בדיקת רקע תוכלו לקבל החלטה מושכלת אם להשכיר לדיירים הפוטנציאלים שלכם את הדירה.

תהליך בדיקת רקע

תהליך בדיקת הרקע נמשך בין מספר ימים עד כשבועיים, תלוי בדחיפות המקרה, כמות המידע ועומק הבדיקה שצריך לבצע. אך בשל חשיבות בדיקות הרקע, שנדרשות לצורך קבלת החלטות מהירה, אנו במכון פוליגרף ומהימנות אביר מתחייבים לתהליך קצר ומקצועי, המבוצע ע"י עובדי חברת אביר שלהם רקע וניסיון רב בתחום. בדיקות אלו הן חלק מהDNA של החברה, ומבוצעות בצורה מקצועית, יסודית ומעמיקה.

לסיכום

תהליך בדיקת רקע, הוא מורכב לכשעצמו, ויש לבצע אותו בצורה מקצועית, דיסקרטית ויסודית, שכן אותו אדם/ארגון שמבצעים עליו את בדיקת הרקע, לא בהכרח צריך לדעת מכך. בדיקות הרקע כוללות בדיקה רחבה של פרטים רבים, הקשורים לעברו והתנהלותו של אדם או ארגון, בעזרת פרטים אלה ניתן לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך ההתקשרות עמו, בין אם במישור התעסוקתי, במישור העסקי או הפרטי.
לא מומלץ לקבל החלטות בחוסר וודאות או על סמך מידע חלקי. עגמת הנפש במצבים כאלה והנזק הכלכלי, התדמיתי/ או הנפשי יכולה להיחסך.
בצעו בדיקות רקע ועומק מקדימות כדי להסיר דאגה מלבכם ובעיקר כדי לקבל החלטות נכונות מבוססות על ידע.

התקשרו עכשיו למספר: 04-8705656 לבדיקת רקע מקצועית ודיסקרטית ונשמח לסייע

לסוגי בדיקות פוליגרף נוספות:

בדיקת פוליגרף לקראת קבלה לעבודה

פוליגרף מהימנות תעסוקתית

בדיקות מהימנות תעסוקתית בהליך קליטה לעבודה מיון וסינון מועמדים לעבודה, הינו שלב בעל חשיבות רבה בתהליך קבלת ההחלטות לפני קבלת עובד חדש לארגון. הליך קליטת

קרא עוד »
בדיקת פוליגרף לעיניני אישות

בדיקת פוליגרף פרטית

בדיקת פוליגרף פרטית – שלבי הבדיקה האם בן/בת הזוג בגד/ה? האם הם מסתירים מאיתנו כספים? האם השותף עשה קומבינה? מי גנב את כספי הירושה? האם

קרא עוד »