מחיר בדיקת הפוליגרף והשימושים השונים

מחיר בדיקת פוליגרף

המונח בדיקת פוליגרף או בשמו השני גלאי שקר או מכונת אמת… נוטה להלחיץ אנשים.
הלחץ נובע בעיקר בשל עמימות סביב הנושא, חוסר ידע ומכך שמדובר "במכונה" שקובעת האם הנבדק דובר שקר או אמת.

אנשים שואבים מידע מסרטים ותקשורת שמציירת את הפוליגרף ככלי לחקירות ובהקשר של היבט פלילי בלבד ולא כך הדבר.

לפוליגרף שימוש רב הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי, במגוון נושאים. היכנסו לעמוד הבית שלנו ותוכלו לראות את השימוש בפוליגרף וסוגי בדיקות הפוליגרף השונות.

חשוב לדעת כי בדיקת הפוליגרף היא לא בדיקה טכנית אלא בדיקה פסיכו פיזיולוגית שמטרה לבדוק האם הנבדק דובר אמת או שקר לפי תגובות של מערכת העצבים המרכזית.

רמת המהימנות של הבדיקה היא 95% וזאת בתנאי שמבצעים בדיקה בשיטות מתוקפות, במקצועיות רבה, ושהבדיקה מבוצעת על ידי בודק פוליגרף מיומן.
מימד נוסף שמרתיע הוא מחיר הבדיקה, עליו נרחיב בהמשך.

כפי שציינו לפוליגרף שימושים רבים:

המגזר העסקי

בדיקת מהימנות למועמד לעבודה – בדיקת פוליגרף למועמד לעבודה כחלק אינטגרלי מהליך קליטתו לארגון.

בדיקת פוליגרף תקופתית – בדיקה המתבצעת כחלק אינטגרלי מחיי היום יום של החברה אחת לחצי שנה, מתוך מטרה לשמור על רמת מהימנות ואמינות גבוהה של עובדיה ולהרתיע מפני מעידות ולמנוע מעילות עתידיות.

בדיקת פוליגרף ספציפית – בדיקת פוליגרף המתבצעת בעקבות אירוע חריג שהתרחש בארגון ויש רצון למצוא את מבצע העבירה. 

המגזר הפרטי

גם במגזר הפרטי ישנן מספר סוגי בדיקות אשר מטרתן כמובן לבדוק האם הנבדק דובר אמת או משקר. סוגי הבדיקות העיקריות במגזר הפרטי הינן:

חשד לגניבה – לצערנו אנו נחשפים לאין ספור מקרים של גניבה מבית פרטי, הן על ידי בן משפחה או על ידי איש מקצוע. ברוב המקרים יכחיש "החשוד" כי ביצע את דבר הגניבה ושוב אין דרך טובה יותר מפוליגרף לבדוק האם החשוד אכן ביצע את הגניבה.
אימות גירסה כאשר ישנם שניים או יותר הטוענים כל אחד גירסה שונה / סותרת את טענות הצד שכנגד. בסוג בדיקות הנוגעות לאימות גירסה, מומלץ לבצע בדיקת פוליגרף לשני הצדדים.

בדיקת אישות – בדיקה בה אחד מבני הזוג (או שניהם) חושדים כי בן / בת הזוג בגדו ( קיימו יחסים) מחוץ למערכת הנישואין. ברוב המקרים יכחיש בן הזוג כי בגד ואין דרך טובה יותר מפוליגרף לבדוק את אמיתות הדברים.
פוליגרף בחשד להטרדה מינית וכל סוג של אלימות – כאשר יש תלונה של צד אחד על הטרדה מינית או אלימות ,ניתן לבצע בדיקת פוליגרף לחשוד .

פוליגרף בסכסוך עסקי – לסכסוכים עסקיים בין חברים, אנשי עסקים ועוד.

בדיקת פוליגרף כחוות דעת משפטית – בדיקה אשר הנבדק מקבל חוות דעת משפטית באשר לתוצאות הבדיקה. ייתכן כי הבדיקה התבקשה על ידי בית המשפט / בית הדין הרבני או שהנבדק מבקש לקחת את תוצאות הבדיקה לבית המשפט וצריך שהדו"ח ייכתב כחוות דעת משפטית.

זה הזמן לציין כי בדיקת הפוליגרף הינה בדיקה שבודקת עובדות שהיו בעבר (אם במעשים ואם בדיבור). לא מחשבות, ולא רגשות כמו שנוטים לחשוב. כך שאפשר לומר, שהפוליגרף נוגע לכל תחום בחיינו. אפשר לבצע בדיקת פוליגרף לכל מקרה שרוצים לחשוף את האמת, במגזר העסקי או הפרטי. ולכן בדיקת הפוליגרף יכולה להתאים לכל עסק, החל ממחסן קטן או קמעונאי שרוצה לבדוק אם עובדים גנבו לו סחורה, ועד מפעל ענק או בנק כאשר יש חשד להונאה. הפוליגרף, משמש בעלי תפקידים רבים בארגונים, מנהלים, מנהלי משאבי אנוש לבדיקת מועמדים בהליך קליטה, קב"טים ועוד.

אז כמה עולה בדיקת פוליגרף ובמה זה תלוי?

בדיקת פוליגרף תלויה במספר גורמים: סוג הבדיקה, מיקום הבדיקה, מספר בדיקות, רמת המקצועיות של מכון הפוליגרף ובודקי.

מיקום הבדיקה
בדיקת פוליגרף ניתן לתאם בכל אחד מהמכונים של חברת אביר ,בתיאום תור מראש.
ניתן לבצע בדיקת פוליגרף בבית הלקוח ,בחברה או בבית פרטי .
לצורך ביצוע בדיקת פוליגרף בבית הלקוח חייבים להתקיים מספר תנאים כמו חדר סגור, שקט ,ללא גירויים שעשויים להפריע למהלך הבדיקה, מידע נוסף לגבי הכנת החדר לבדיקה תקבלו מצוות הבודקים.

רמת המקצועיות
מכון פוליגרף מקצועי הוא מכון שעבר את כל ההכשרות והסמכות הגבוהות ביותר על מנת לבצע בדיקות פוליגרף מקצועיות מכל הסוגים. ישנם מכונים שרק עשו קורס קצר וקנו מכשיר פוליגרף ועל כן רמת המקצועיות שלהם בהתאם. אנחנו קוראים לזה: "זול עולה ביוקר". אין צורך להכביר במילים על חשיבות המקצועיות של בודקי הפוליגרף, שכן מדובר פה בלא פחות מדיני נפשות ועל כן על מקצועיות אין להתפשר.

כמות הבדיקות
כמו בכל תחום, גם בתחום של בדיקת פוליגרף, מחיר הבדיקה משתנה בהתאם לכמות הבדיקות שמבצע הלקוח. כך למשל, אם ארגון רוצה לבצע בדיקות תקופתיות לעובדים שלו, אז ככל שמספר הבדיקות שהוא מבצע גבוה יותר, המחיר לבדיקת פוליגרף אחת נמוך יותר.

לסיכום
עלות בדיקת פוליגרף משתנה בהתאם למספר גורמים.
אביר מכון פוליגרף מבצע בדיקות פוליגרף מכל הסוגים הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי, עם צוות הבודקים המנוסים והטובים ביותר בארץ, בודקים המשמשים כעד מומחה מטעם בתי המשפט בעלי ההכשרות והסמכות הגבוהות בתחום, ציוד ומכשור מתקדם וניסיון של שנים.

אביר מכון פוליגרף – לדעת את האמת, באמת. 

אם חיפשתם בדיקת מכונת אמת צרו איתנו קשר בטלפון048705656

צרו קשר איתנו קשר בטלפון או מלאו את הטופס

מאמרים אחרונים