אביר מכון פוליגרף ומהימנות | חייגו

פוליגרף בראשון לציון - אביר מכון פוליגרף ומהימנות

פוליגרף בראשון לציון

מכשיר הפוליגרף הומצא בשנת 1921 ומאז הוא משמש כלי עזר לבתי משפט, חברות גדולות ואנשים פרטיים.
מהו עקרון הפעולה של הפוליגרף וכיצד מתנהלת בדיקה כזאת? – על כך במאמר שלפניכם. 

בדיקת פוליגרף מבוססת על כך שרגשות באים לידי ביטוי בתגובות פיזיות. נבדק פוליגרף מחובר למכשיר נעוקב אחר מערכת העצבים האוטונומית שלו: קצב הדופק, לחץ הדם, מוליכות העור וקצב הנשימות. למעקב יש ביטוי חזותי באמצעות גרפים – אדם שמשקר חש פחד ובעקבותיו חלים שינויים פיזיולוגיים. במילים אחרות, כאשר נבדק פוליגרף משקר השינויים ייראו בבירור בגרפים.    

פוליגרף בראשון לציון, בדיקות פוליגרף בעבודה ולפרטיים בראשל"צ - אביר פוליגרף

את בדיקת הפוליגרף מנהל בודק פוליגרף מקצועי. בתחילה הוא מקיים שיחה מקדימה עם הנבדק. לשיחה שתי מטרות עיקריות – האחת היא לבדוק אם הנבדק בריא בנפשו ובגופו ויכול להיבדק. השנייה היא לשמוע מהנבדק את גרסתו לאירועים ולבנות סדרת שאלות מוסכמת שתישאל בעת הבדיקה. על טופס השאלות המוסכמות חותם הנבדק ובכך מאשר לשאול אותן בבדיקה.  

בהמשך נערכת הבדיקה שבמהלכה נשאל הנבדק שאלות משלושה סוגים: 

השאלות הרלוונטיות – אלו השאלות שעוסקות באירועים הנידונים ונוסחו בשלב השיחה המקדימה. חשוב לזכור שהנבדק רואה בבדיקה פעולה הרת גורל והוא עלול להיות לחוץ מאוד, גם אם הוא דובר אמת. השימוש בשאלות מוכרות נועד להפחית את הלחץ. 

שאלות ההשוואה – אלו שאלות שנועדו לייצר אי נוחות אצל הנבדק, ואין להן כל קשר לאירועים הנידונים. לדוגמה – האם לקחת פעם חפץ שאינו שלך? 

שאלות הסרק – שאלות אינפורמטיביות וניטרליות. לדוגמה – האם אתה נשוי? 

אחרי הבדיקה ינתח הבודק את התוצאות וירכז את מסקנותיו בדו"ח. בדו"ח יציין הבודק אם הנבדק דובר אמת או שלא ניתן לקבוע זאת. 

ניסיון הוא שם המשחק

תושבי ראשון לציון והסביבה! זקוקים לשירות פוליגרף פרטי או עבור העסק שלכם? זה הזמן להכיר את מכון הפוליגרף אביר, הממוקם בתל-אביב, מרחק של כ-20 דקות נסיעה מהעיר. שירותי הפוליגרף האיכותיים ניתנים הן לפרטיים, לעסקים ולארגונים לכל מטה ועד לחקר האמת.

צוות הבודקים המנוסה של אביר פוליגרף מתייחס בכובד ראש לאחריות המוטלת על כתפיו ומעורב בהכרעות כבדות משקל בחיי אנשים. מסיבה זו אנו מקפידים על תיעוד מדוקדק של הליך הבדיקה, ומקבלים לשורותינו את בודקי הפוליגרף הטובים בתחום.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על פוליגרף לעובד ופוליגרף תעסוקתי.

אביר מכון פוליגרף ומהימנות

להזמנת בדיקת פוליגרף

חייגו -

בודק...